onsdag 22 juli 2009

Regn ute, regn inne

Har känt mig lite uppochner idag och inte alls varit med, har mest velat sitta tyst i min ensamhet och knappa på datorn men det går ju inte riktigt när man har en liten bebis att ta hand om så de var bara att rycka upp sig. Lavinia har varit lite jobbig i två dagar nu och vill inte riktigt sova på dagarna, hon somnar när hon ligger på mitt eller Sonnys bröst men sen när man ska lägga henne i sängen så vaknar hon och skricker. Hon blir inte nöjd när hon får nappen heller så de är bara att ta upp henne igen och försöka på nytt, hon somnade till slut på Sonnys bröst när jag lagade mat så vi kunde lägga henne på mage den här gången i soffan och hon sover fortfarande. Så de var skönt att hon äntligen somnade, hon sov en liten stund när vi var och handlade för då åkte vi ju bil och då somnar hon nästan alltid men då sov hon inte mer än kanske en halvtimme bara.

Köpte en storlek större i blöjorna idag också för hon kissar väldigt snabbt dom andra fulla så nu fick de bli dom större, de som är bäst är ju att dom finns i större förpackningar så istället för att köpa 28st åt gången kan vi nu köpa 90st åt gången. De är klart att dom blir lite dyrare men det blir ju billigare i längden för vi behöver ju inte köpa blöjor lika ofta då.

Nu ligger vagnen ute på annons också så den ska säljas och vi ska införskaffa en ny,har tittat lite på blocket och hittat två vagnar jag väldigt gärna provar. En BabyTravel Jogger och en Bobbiway, båda är trehjuliga och har lufthjul! Tyvärr så har ju båda vagnarna knäledshandtag och inte teleskop som jag vill ha för jag litar inte riktigt på knäleden, men man ska ju inte dömma vagnen förrän man har provat den och vem vet jag kanske älskar vagnen sen om jag får någon av dom. Just nu ligger våran vagn bara på familjeliv och fyndtorget för jag tänkte att jag börjar med dom två som är gratis i en vecka och får jag inga förfrågningar så tänkte jag lägga ut den på blocket och då åker även skötbordet med. Vi ska försöka att byta till oss ett mindre till badkaret för det vi har nu är för stort för vårat badrum så det är jätte knöligt varje gång vi ska duscha, vi måste plocka isär skötbordet för att ta ut det från toaletten så vi ska försöka att få tag i ett i stål istället som är lite mindre. Så jag hoppas att det finns någon där ute som har ett sånt skötbord och vill byta till ett jätte fint och stabilt skötbord som är lite större och i behandlat trä.

Nu ska jag göra te och kolla på film. // Emelie med Lavinia i soffan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar