fredag 4 september 2009

Babycafé och tatueringstankar

Idag var vi på babycafé för första gången och jag vet inte om Lavinia tyckte de var läskigt med nya bebisar eller om hon bara var trött, hon blev lite ledsen när vi hade satt oss ner hos dom andra efter en stund och hon ville inte alls vara med att sjunga ramsor. Vi ska prova nästa fredag igen och försöka passa in det lite bättre än vad vi gjorde idag, om inte annat så tyckte jag de var roligt att få träffa lite andra mammor. Visst jag var ju yngst men de är ändå andra mammor som man kanske kan få lite kontakt med och umgås med privat, skulle vara kul att ha lite mamma vänner också som man kan prata med bebisar och allt annat runt omkring. Känns som att man tröttar ut vänner utan barn med sitt tjat om hur fin och duktig Lavinia är, hur kul det är att se hur hon utvecklas och växer.

Sonnys bror Fredrik var här på en kaffe nu på kvällen och i vanlig ordning så blev det prat om tatueringar, tusan vad sugen jag är på en ny! Jag har egentligen råd att göra en tatuering nu också så jag funderar på att leta upp en bra skrivstil och sen gå och fråga vad dom tar för att skriva Lavinias namn och födelsedata på höften. Hade ju tänkt sätta "barnens" namn under naveln eftersom att det är där dom legat men de blir nog inte så bra med tanke på hur magen växer och att jag har ett ärr där nu. Så jag sätter namnen på höften istället, så syns det lite bättre också och det är lättare att visa kanske än att stå och dra ner byxlinningen. Jag har pengar på sparkontot och jag kan inte tänka mig att dom tar mer än 1500 och de har jag råd med, ska bara kolla så att det inte är något annat viktigare som måste köpas först. Vill ju inte ångra att jag slänger ut pengar på en tatuering och de visar sig att vi inte hade råd med det.

Nej nu ska jag leta skrivstilar, sov sött!! // Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar