onsdag 30 september 2009

Gräsänkling

Ja nu sitter jag här hemma alldeles ensam, Lavinia och Sonny är i Trollhättan och uträttar ärenden och det är första gången som dom är iväg ensamma så det känns lite konstigt att vara borta från Lavinia för första gången utan Sonny. Vi har ju varit ifrån henne kortare stunder men då har vi varit tillsammans men nu är jag helt ensam hemma och vet inte riktigt vad jag ska göra, ska väl ta mig en dusch och sen se vad dagen har att erbjuda. Känner jag mig själv så blir det väl lite städa och sen ner till apoteket för att handla lite salva till Lavinia, hon har fått torrutslag så jag måste köpa en fetare kräm att smörja med för den vi har hjälper inte. Ska försöka att ta med lappen och gå förbi biblioteket och få en bok till henne också, vi fick den av bvc första gången vi var där så den lappen har legat här hemma ett tag nu. Det var tänkt att jag skulle gå och köpa doppresent också men vi upptäckte att dom har rea imorgon då det är höst shopping med öppet till 22 så då ska vi försöka köpa den imorgon istället.

Lavinia har börjat med nya läten nu, dom är inte så försiktiga längre utan hon har ökat volymen och pratar bara mer och mer vilket är roligt. Man märker av henne mer nu när hon börjar vara vaken mer och pratar mer, hon har vänt på sig flera gånger nu också från mage till rygg så hon börjar bli riktigt stor nu och det har ju gått så fort. Det roliga var att när hon vände sig första gången så fick jag ett sms av Ida minuten innan att Adam hade vänt på sig precis vilket gav mig tanken att Lavinia inte hade legat på mage på länge och hon var inte alls intresserad av att sova så jag drog fram filten och la henne på magen. Jag hann nog inte mer än lägga ner henne och ta ett steg bakåt så låg hon på rygg, de var lite komiskt faktiskt att dom vände på sig samtidigt men sen är det ju bara 10dagar mellan dom också. Nej det är riktigt roligt att se hur hon utvecklas mer och mer för varje dag och se hur hon växer, hon fick smaka på mangopuré igår också för första gången och det var inte mycket som spottades ut igen inte så jag tror att hon gillade det. Idag ska vi prova med blåbärsmos och se om hon gillar det lika mycket, bara akta kläderna så det inte blir fina fläckar av blåbär.

Nej nu ska jag nog försöka hitta på något. // Gräsänklingen Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar