tisdag 6 mars 2012

Oj,oj,oj,oj!

Jösses nu var det länge sen jag skrev här! Kanske dags att börja igen för jag har så mycket idéer och planer så jag behöver någonstans att skriva ner dom så jag inte glömmer av dom helt!

Hänt en hel del sedan senast, går en utbildning nu som heter service utbildningen där jag lär mig om alla service yrken som finns. Har valt att inrikta mig på butik så blir en praktik på det sen så får vi se vart det slutar, har lärt mig så mycket om mig själv sedan jag började här. Har hittat mig själv lite mer, vågar ta mer plats än förut, vågar misslyckas utan att skämmas! Har även upptäckt att jag trivs med människor, att jag gärna vill jobba med människor och finnas där för att hjälpa till. Det här har gjort att jag har börjat fundera på att plugga till sjuksköterska och eventuellt barnmorska sen, det är något jag tycker verkar intressant och något jag gärna vill göra. Hjälpa andra människor och finnas där för dom. Så mitt nästa steg efter den här utbildningen blir att läsa upp två ämnen och sen söka till sjuksköterska och det bästa är att det finns här i trollhättan! Så jag slipper pendla långt och har allt runt hörnet typ, positiva med att bo i en lite större studentstad.

Loke ska skolas in hos dagmamman nu i början på April, min lilla bebis har blivit stor. Det som gör mig lite ledsen är att jag inte kan vara med på den här inskolningen heller utan Sonny får ta den också, jag har förmodligen min praktik då och att ta ledigt några timmar för att skola in honom tror jag inte är uppskattat. Så jag får överlåta det än en gång till Sonny, när jag berättade det för dagmamman sa hon att ja då är det väl bara att skaffa fler ungar så du får vara med under en inskolning. Haha! Ja visst men jag tror jag trivs bra med två barn, som det ser ut nu så är jag nöjd sen vet man ju aldrig vad framtiden har att erbjuda.

Så var det de här med barnvagnar också, har kärat ner mig i en ny.. Ja det är så igen! Men den här gången tror jag faktiskt att jag stannar, har kärat ner mig i en Bugaboo Bee som är otroligt smidig och lätt vagn som passar vårat liv som familjen överallt. Vi är ju mycket ute och åker och gör utflykter då och då, då passar den vagnen otroligt bra för den är lätt att fälla ihop och man slipper ta isär den varje gång, tar liten plats och lätt att köra. Nu har jag ju bara sett allt det här på bild men ska eventuellt få åka och provköra någon dag och då blir jag nog fast på riktigt. Sitsen är vändbar också! Det är något jag saknar lite på vagnen vi har idag för den är bara framåt vänd så jag ser inte Loke längre. Visst han är så nyfiken av sig och trivs bra att ha det så men jag vill gärna se min lilla prins ett tag till.

Nej nu får de räcka, ska försöka uppdatera oftare! //Emelie


1 kommentar:

  1. Vet precis hur du känner det med att vilja se de små men Felix blir skogstokig om han inte får åka frammåt i buggan så man får väl böja sig som mor såvida man inte är på stora folksamlingar och så!

    SvaraRadera