fredag 30 mars 2012

Gårdagen

Ja igår blev jag 1år äldre, 1år klokare, 1år närmare pensionen. Ja helt enkelt så blev jag 25år igår, känns inget märkvärdigt och jag känner ingen stress eller ånger över att börja närma mig 30. Jag känner att jag har hunnit med och gjort sånt jag ville hinna med och jag har gjort något av mitt liv, jag skapade tillsammans med Sonny två nya liv som förgyller våra dagar med både glädje och sorg. Det är inte lätt att se dom små liven bli stora men det är ändå en stolthet att få se sina barn växa upp och bli dom personerna dom är på väg att bli, Lavinia är så himla lätt att glömma åldern på och Loke springer snart. Vi ska börja skola in Loke nu hos Dagmamman så han är ju inte våran lilla bebis längre, känns lite jobbigt att han blev så stor så snabbt. Hur som helst så hade vi en jätte mysig dag igår i Göteborg, jag tog ledigt från utbildningen eftersom att vi är klara med allt så jag kände att jag ville spendera min födelsedag med min familj istället. Så en tur ner till Göteborg som sagt och våra barn är för snälla ibland tror jag, jag förberedde mig på det värsta inför Lavinias ankomst men lättare flicka får man leta efter. Hon fyller snart 3år och den där trottsen är ju inget problem! Jag vet att det kan komma värre dagar och hon har sina dagar redan då hon verkligen inte vill lyssna eller göra något alls utan bara göra allt på sitt eget vis. Men ändå det är inte så jobbigt som jag föreställde mig, vi kanske är så trygga som föräldrar och hon känner sig trygg och vet var hon har oss så hennes trotts går över såhär smidigt. Hur blir det då med tonårstrottsen?? Gode gud jag bävar inför den... Loke är lite mer krävande men han har blivit så lugn och fin dom senaste veckorna nu så han är lika snäll han, ibland när vi åker bil så glömmer man av att han är med för att han är så tyst(utan att sova). Vi är väldigt lyckligt lottade med så snälla och fina barn, konstigt att man trivs som mamma?

Så imorgon blir det smörgåstårta för den som vill det hemma hos oss, hittat ett recept som låter jätte gott så ska baka en egen! Så den ska förberedas ikväll och färdigställas imorgon innan "gästerna" kommer. Så helgen blir nog lugn med mycket mys som vanligt.

Trivs så himla bra med mig själv och livet just nu!! //Emelie


1 kommentar:

  1. Josefine Bergenstråle30 mars 2012 kl. 11:25

    Stort Grattis Emelie! Och ja, ni har verkligen jättefina barn! :)

    SvaraRadera