måndag 26 mars 2012

Idéer!

Min hjärna kokar nog snart över av alla idéer och planer för dockskåpet! När jag sitter och nattar Loke på kvällarna så stirrar jag mig blind på dockskåpet och idéerna bara rullar på, funderar på att slå slag i saken nu och ta bort det för barnen och sen börja göra klart det så hon får det när hon fyller 3år. Helt i ordning gjort och fint, klart för att lekas med! Har hittat en sida på nätet där man kan beställa provtapetbitar som är stora som A4-papper som kostar 5kr arket! Jag kära ner mig ganska hårt i den sidan kan jag säga så det blir till att beställa lite prover där ifrån och sen tapetsera dockskåpet, utsidan ville Lavinia ha rosa eller lila, minns tyvärr inte riktigt vad hon önskat men den önskan ska hon få behålla så klart så gör jag nog resten lite på känn. Det som är lite roligt med det här skåpet är att det är hemma gjort och sen har det en vind som man kan inreda, funderar på att göra ett sovrum där uppe med lite prinsessa-fealing på. Gud det kommer vara så roligt att få sätta fingrarna i det skåpet! Så fort jag är klar med suffletten så blir det till att ta tag i skåpet!

Mosaik är det svårt att hantera? Tänkte göra "köket" i mosaik så det får lite kökskänsla även "badrummet" blir nog helt i mosaik. Ja som ni hör! Idéerna bara sprudlar jag får nästan huvudvärk! Vill dock inte lägga ut alla idéer här då jag är rädd för idéstöld så ni får helt enkelt hålla er till tåls och vänta på färdiga bilderna. Ska även ta före bilder och lägga upp så ni verkligen se den fina transformationen!

Snart dags för fotografering också, familjefoto! Familjefoto! //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar