torsdag 19 augusti 2010

Kolbäck

Ja på söndag åker jag och Lavinia upp till kolbäck för att vara där hela veckan, jag sover ju så dåligt när Sonny jobbar natt så istället för att gå här hemma och må dåligt så åker jag upp dit och är där en vecka. Har ett köksbord och tre stolar att göra i ordning till nya lägenheten så jag har lite att göra där uppe också, som tur är så har jag ju mamma och pappa som mer än gärna hjälper mig med Lavinia så jag kanske kan få klart allt den här veckan. Beror väl lite på väder också då jag behöver slipa och måla, måla kan jag ju stå på altanen under taket att göra men slipa där är väl inte lika populärt kanske. Så får jag träffa Adam, Ida, André och Lukas lite extra också och inte bara över en helg, dom åker också upp på söndag redan. Samtidigt som det blir tråkigt att åka ifrån Sonny så ska det bli skönt att få komma iväg lite och få lite gjort, det ligger ju och gnager lite grann att jag har massor med grejer uppe hos mamma och pappa som står och tar plats. Som tur är så är mina föräldrar världens bästa så jag får ha grejerna där tills jag har flyttat.

Pratade med min underbara farmor idag också, hon var lite orolig för mig angående förra inlägget här på bloggen. Kan väl sammanfatta det så att jag hade en dålig dag lite sent på kvällen men det var ändå skönt att få prata lite med farmor, det händer ju inte allt för ofta tyvärr och egentligen så vet jag inte varför heller. Jag antar att jag bara är ganska dålig på att höra av mig oavsett vem det än är till, upptäckte idag att jag missat att berätta för en nära vän att vi ska flytta till en trea och det är ju ändå något vi verkligen längtar efter så det är konstigt att det inte kommit upp. Hur som helst så fick du reda på det idag Linda.

Nu har vi fått en säker plats hos dagmamma också så Lavinia börjar inskolningen den 6september och det är väl lite blandade känslor inför det, vill ju ha henne kvar hemma men eftersom att jag är arbetslös så blir dom lite sura över att jag inte kan söka jobb pga det. Sen är det ju bra för Lavinia också att komma iväg och träffa andra barn så allt blir nog jätte bra bara vi får komma igång med dom nya rutinerna. Jag har för övrigt världens sötaste unge, efter kvällsvällingen så frågar jag om hon är trött och vill sova och det vill hon sen pussar hon pappa godnatt och sen går hon in till sin säng och hämtar nappen. Kommer jag inte på en gång då så kommer hon och hämtar mig. Så slår jag igång hennes stereo så hon får lyssna på saga innan hon somnar. Jag är så himla stolt och glad över att jag fått ett så snällt barn.

Nu blev det mycket text men nu är det sängen för mig, försöka i allafall. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar