måndag 7 juni 2010

Regnväder

Ja det regnar idag och det är väl sådär men hellre regn än snö säger jag fortfarande och kommer nog fortsätta med efter den här vintern vi hade.

Jag och Lavinia gick till affären för att handla lite potatis och sen hämta ut ett paket som jag fått från H&M, alltid lika spännande för man hinner ju alltid glömma bort vad det var som man beställde men den här gången var det sommarkläder till mig! En skjorta till Sonny också men sen var resten till mig, två linnen en t-shirt och ett par långa shorts. När vi skulle ställa tillbaka vagnen och gå upp till lägnheten så fick jag för mig att jag skulle kolla vad den lilla spaken som sitter under sittdelen på vagnen gör, något jag funderat över och inte testat sen vi köpte vagnen för 2-3månader sen. Våran sulkyvagn med sufflet går att vända sittdelen på. Hur bra är inte det??? Jag har haft planer på att byta vagn och sälja av alla vagnar här hemma men nu får den stanna här hemma, nu är det ju så mycket bättre än vad den var innan! Ska nog försöka sälja liggvagnen nu i allafall för blir det en liten till så vill jag köpa en ny vagn med svängbara framhjul, har hittat en fin från babyproffsen som inte verkar vara farligt dyr heller sen har vi ju blocket med alla dess skatter som finns där. Ja så vi får se helt enkelt vad det blir av alla vagnar här hemma, upptäckte också att suffletten går att ta bort på vagnen så jag ska kika lite närmare om man inte kan sy en ny sufflett kanske så man kan byta lite. Då blir våran svarta tråkiga vagn lite roligare, ska köpa eller sy en dyna till den också men jag suktar fortfarande efter en buggysnuggles så vi får se hur det blir.

Haha, ett inlägg om barnvagnar kanske visar hur insnöad på barnvagnar jag är egentligen! Sitter nog på blocket varje dag och kollar barnvagnar om det kommit in något nytt och roligt, nu har jag ju upptäckt att vagnen jag har döljer på hemligheter så jag ska utforska den lite mer sen försöka att göra den lite roligare.

Emelie i ett nöt skal


2 kommentarer:

  1. haha ja vist är det kul när man upptäcker nya finuliga grejjer med sina saker man köpt =)

    SvaraRadera
  2. Ja det är riktigt kul eftersom jag har gått i tankarna att sälja vagnen för att köpa en annan jag trivs bättre med. Ska åka upp till sommarstugan med mina föräldrar senare i juli och tänkte att våran vagn inte var den bästa att ha där uppe men nu får den duga! Tror inte att det blir några problem med den, ska ta med bärselen också om det blir för knöligt att köra vagnen =)

    SvaraRadera