tisdag 8 juni 2010

Sommarstädning

Ja det brukar ju heta vårstädning men vi missade ju det så vi får ta en sommarstädning istället, städa in sommaren helt enkelt. Ska försöka få ordning på klädkammare och vind och göra tre högar, en sälja, en slänga och en spara så får vi åka på bakluckeloppisar och försöka bli av med allt som vi vill sälja. Alla barnsaker ska jag nog vänta med tills barnloppisarna kommer igång igen för dom har sommaruppehåll nu här omkring och jag tror att dom skulle dra igång igen i augusti så jag funderar på att vänta tills dess med alla barnsaker men allt annat ska säljas nu på loppisar under sommaren. Så vi ska försöka ta en heldag under en helg och rensa överallt för det är mycket i kartongerna på vinden som bara ligger där och inte används och kommer nog aldrig att användas heller, bättre att slänga och sälja det då istället för att det ligger där och tar plats. Sen har vi ju badbalja och skötbord som ligger på vinden men det ska ju sparas inför framtida barn fast jag är osäker på badbaljan eftersom att jag tyckte det var lättare med badkaret men vi får se. Första tiden är det nog lättare med baljan. Så det är mycket tankar just nu på vad vi egentligen har som ligger och skräpar, har en hel del gardiner och dukar som skulle kunna säljas eller slängas så blir det lite tommare på det för det är mycket jag aldrig använder. Sen kan man ju sy om en del men vi får se hur mycket det blir kvar, har en hel del jackor som jag nästan aldrig använder som skulle kunna säljas för det är inget fel på dom bara det att jag har för många som dom används inte. Ska bli så skönt när vi väl får gjort allt och det blir lite tommare här hemma så man slipper fundera på vart man ska göra av allt och det blir till att man bara slänger in allt i klädkammaren istället. Då kanske vi kan använda den till att ha Lavinias leksaker när hon inte använder dom istället för att dom ska stå i vardagsrummet, sen får vi ju se hur länge vi bor kvar här också och då blir det ju en lättare flytt om vi får rensat allt nu innan vi flyttar. Sen behöver vi köpa lite praktiska saker som pärmar att sätta in viktiga papper i så man slipper ha dom ligga överallt, få upp hyllor på väggarna så vi kan ställa pärmarna och böckerna någonstans för Lavinia förstör tråkigt nog böckerna som står i bokhyllan. Hennes kartongböcker gör ju inget men det är synd på dom andra böckerna.

Nej nu blir det lunch till liten och kanske mig sen får jag se vad jag hittar på. // Emelie


2 kommentarer:

  1. vincentsmam heter jag på BDB :)

    ja d e skit segt väder man blir så trött å seg av det tycker jag :(
    vincent har lyckats få tag på dammsugaren så han har skit skoj just nu :p

    SvaraRadera