fredag 11 juni 2010

Prinsessan sover än

Jag har börjat att vakna före Lavinia varje morgon nu, det är lite skönt faktiskt för då hinner jag äta lite frukost innan hon vaknar så går hennes frukost lite smidigare. Tråkigt bara att vakna så tidigt varje dag men det är smällar man får ta, jag är glad att Lavinia inte vaknar förrän halv nio nio om dagarna så även om jag skulle sova med henne så får jag en liten sovmorgon. Så skönt att hon sover länge så man slipper gå upp kl6 varje dag eller tidigare bara för att hon inte vill sova längre, sen sover hon en stund efter frukost också så jag är så glad över att hon fortfarande gör det så jag hinner göra lite i lägenheten också. Hade tänkt att jag och Lavinia skulle gå ner en stund på stan och kolla lite kläder till henne eftersom att hon börjar växa ur alla byxor nu och vi har inga bodys i strl 80 och uppåt så det behöver inhandlas lite. Hon kan ju inte gå i bara blöjan heller, risken finns ju att det blir kallt. Vädret är ju sådär att gå i så vi får se om jag tar en sväng eller om vi kanske kan ta det när Sonny kommer hem istället så jag kan få bakat det där dumma brödet snart!! Vet inte varför men jag har blivit ovän med brödet och vill verkligen inte få det gjort fast att det tar ingen tid alls och går lätt att göra, åh nu känner jag ju mig dum som inte gjort det innan så jag får väl baka brödet idag då så det blir gjort. Slipper jag tänka på det mer i allafall.

Annars vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på här hemma idag, blir väl en vanlig dag med bus och lek tills Sonny kommer hem.

Nu tror jag prinsessan vaknat där inne. //Emelie


2 kommentarer:

  1. hej igen :)
    du har inte msn så man kan snacka mer där? :)

    SvaraRadera
  2. tror mamma sa att den låg på runt 20 kr, men är inte säker. kan fråga mamma nästa gång jag pratar med henne om du vill ha ett säkert svar =)

    SvaraRadera