söndag 3 juli 2011

Trollungar

Igår när vi satt i bilen och Lavinia ville ha nappen så tog jag rakt ur det blå att nej men den gav vi ju till trollet så han kunde ge den till trollungarna, du är ju en sån stor tjej nu så du behöver ju ingen napp och trollungarna blev jätte glada när dom fick din napp. Hon gick med på det och idag somnade hon för natten utan napp och utan tjat eller skrik efter nappen, hon var nog redo för att göra sig av med nappen helt enkelt så får vi se hur bra det går imorgon att somna utan napp. Min lilla tjej har blivit så stor och det har gått ännu fortare nu när Loke kom, ibland går det lite för fort och jag känner inte att jag hinner med min lilla tjej så som jag hade velat. Så imorgon tänkte jag att vi skulle lägga alla nappar utom en eller två i ett paket och skicka till "trollet" som min mamma får agera som så Lavinia verkligen får ett avslut på napparna.

Måste försöka få bort popnitarna på suffletten snart så jag kan få ordning på den, det kliar i fingrarna och jag blir bara mer och mer irriterad på att jag inte kan få ordning på den, kan ju inte börja sy heller eftersom att jag vill ha gamla tyget att klippa efter. Sen ska jag göra "kappan" bakåt lite längre då jag tyckte den original är lite för kort, sen en ficka på att lägga olika saker i för det har jag saknat. Så ja jag vill få ordning på den nu så kan jag ta tag i nästa projekt, funderar på att sy en matchande klädsel till vagnen också och får jag tag på en gammal syskonvagn ska jag göra iordning den också. Med andra ord så kliar det ganska bra i kreativitetstarmen!

Måste försöka få något gjort! //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar