måndag 4 juli 2011

Barnvagnsjakt

Har nu skrivit en lapp angående en vagn som stått orörd i våran källare sen vi flyttade in, jag hoppas att ägaren bor kvar och vill göra sig av med vagnen då jag mer än gärna tar vagnen och rustar upp den lite. Finns ju däck att få tag på och sen tänkte jag spraya chassit då det inte är så där jätte fint, sen en upphottning av klädsel sen är vagnen som ny skulle jag tro! Så jag hoppas verkligen att ägaren vill bli av med vagnen och att jag då kan ta den och börja göra iordning den så vi kan ha den när vi tar längre turer med båda barnen, just nu går vi med båda vagnarna om vi inte vet om vi hinner hem så Lavinia får sova middag. Det skulle vara så roligt att få göra i ordning vagnen så den blir fin igen, det är en tvillingvagn av äldre modell med sitsarna vända mot föraren, delade ryggar, stor sufflett och stor varukorg i stål under. Sen att vagnen är i den lite mindre snygga grönrutiga färgen gör ju inget eftersom att jag har planer på att göra om den så den blir personlig för oss. Tackvare att den har delade ryggar så kan vi ju använda den från nu och fram tills Lavinia inte vill/behöver åka vagn mer.

Nej nu får jag inte drömma mig bort för mycket för då kommer jag bara bli besviken om jag inte får ta vagnen sen. //Emelie


1 kommentar:

  1. finns nya modeller som oxå har sistsarna framåt =) men fattar va du menar tror ja vet vilken typ de är med =)
    har du hört nått från ägaren?

    SvaraRadera